Jak vybrat dodavatele pro docházkový systém

reseni-jak-spravne-vybrat-system-1.jpg Implementace docházkového, přístupového, stravovacího systému nebo systémů pro sledování a vizualizaci výroby je začátkem partnerství s vaší dodavatelskou firmou pro další roky. Proto je vhodné věnovat výběru dodavatele náležitnou pozornost. Zkusíme vás provést několika základními body, které byste měli při výběru systému zvážit.

 

Kvalitní software

reseni-jak-spravne-vybrat-system-21.png Software je bezesporu základním stavebním kamenem všech řešení. Na jeho kvalitě závisí efektivita vaší dennodenní práce. Zajímejte se též o jeho robustnost a možnost úprav.

  • Je Váš dodavatel schopen provést jeho úpravu na zakázku, případně vývoj nového modulu či exportního můstku?
  • Má na to dostatečné zkušenosti a kapacitu, nebo je to jen garážová firma, která už příští týden nemusí existovat?
 

Ptejte se na funkčnost software:

  • Poradí si s kontem pracovní doby?

  • Jak řeší přesčasy?

  • Má exportní můstek či jiné propojení na váš informační nebo mzdový systém?

  • Má webové rozhraní?

  • Podporuje více souběžných pracovních poměrů?

  • Lze ho rozšířit o stravovací modul nebo ho lze použít k základnímu sledování výroby?

 

Spolehlivý hardware

Hardware musí dělat svou práci každý den. Docházkové terminály, přístupové jednotky a snímače jsou v neustálém provozu. Jejich vývoj a uvedení na trh není rozhodně otázkou dnů ani týdnů a vyžaduje odborné zázemí, investice a neustálou kontrolu kvality.
  • Je váš dodavatel toho schopen, má vlastní hardware nebo ho přeprodává?

  • Jaké jsou jeho vztahy s jeho dodavatelem hardware?

  • Jaké jsou záruční podmínky a servisní služby?

 

Integrovaný systém

  • Umí vám váš dodavatel už teď nabídnout integrovaný systém, včetně systému sledování a vizualizace výroby, který zvýší efektivitu a sníží náklady?

  • Nebo jej budete muset v budoucnu složitě a nákladně integrovat s jinými dodavateli a řešit záruky funkčnosti mezi více subjekty?

 

Podpora a servisní služby

  • K čemu je vám levný systém, když se při jeho poruše nedovoláte pomoci a servisní technik dorazí bůhví kdy?

  • Můžete si takový výpadek dovolit?

  • Může personalistka v této situaci místo své práce sedět u brány s bločkem a zapisovat příchody a odchody desítek nebo stovek vašich zaměstnanců?

  • Máte se kam obrátit pokud potřebujete poradit při uzávěrce docházky pro zpracování mezd?

Vždy zvažte jaké riziko pro vás znamená výpadek těchto systémů a důsledně mezi sebou porovnávejte nabídky servisních služeb, záruky a podpory.

 

Tradice firmy, zkušenost a reference

Hledáte spolehlivého dodavatele pro dlouholetou budoucí spolupráci - zjistěte si jakou má historii, zkušenosti a reference.
  • Má váš budoucí dodavatel certifikaci ISO (International Organization for Standardization)?

 

Dobrá cena

Cena je jistě jedním z parametrů nabídky, neexistující však sama o sobě. Vždy by měla odpovídat nabízené kvalitě a službám. Zpozorněte při podezřele nízkých cenách celého identifikačního řešení - obvykle bývá výsledkem absence adekvátních servisních služeb. Myslete na to, že se spolehlivým partnerem chráníte svoje investice do budoucna.